logo interklasik p

KAKO PRIPREMITI NEKRETNINU ZA PRODAJU

  • 6 mjeseci ago
  • 0
procjena nekretnine

KAKO PRIPREMITI NEKRETNINU ZA PRODAJU

Bitan preduvjet za prodaju nekretnine je vaša čvrsta i konačna odluka da ćete nekretninu prodati, a to znači da ste riješili sve emotivne dileme oko prodaje.
Koliko god je to ponekad teško, nekretninu treba promatrati kao proizvod koji se prodaje, a potisnuti uspomene koje vas povezuju s nekretninom.

Iako prodavatelji često misle da mogu i sami prodati svoju nekretninu, angažiranje agencije za prodaju nekretnina je višestruko korisno jer osim pravne sigurnosti, profesionalne prezentacije, savjeta i podrške u svim etapama kupoprodaje, bitno je da postoji neka barijera, posrednik između prodavatelja i kupca koji će na sebe preuzeti rješavanje potencijalnih nesuglasica i razmimoilaženja, ublažiti eventualne napete situacije, približiti suprotna mišljenja, objektivno sagledati situaciju i dati dobar savjet .

Prodavatelji su često subjektivni u pogledu svoje nekretnine što je, naravno, u potpunosti razumljivo.

POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA PRODAJU NEKRETNINE

VLASNIČKI LIST (ZEMLJIŠNOKNJIŽNI IZVADAK)

Ako nemate primjerak vlasničkog lista , potrebno ja barem da imate neophodne zemljišnoknjižne podatke o nekretnini, a to su naziv katastarske općine, broj zemljišnoknjižnog uloška i/ili poduloška, odnosno broj etaže i broj katastarske čestice.
Te podatke možete pročitati u različitoj dokumentaciji u kojoj su navedeni, npr. rješenje o nasljeđivanju, darovni ugovor, raniji ugovor o kupoprodaji nekretnine, ugovor o kreditu…

UPORABNA DOZVOLA

Postala je neophodna u prodaji nekretnine. Ukoliko je nemate, agencija će uvidom u vlasničku dokumentaciju provjeriti postoji li neki drugi dokument koji je zamjenjuje ili vam pomoći u ishođenju uporabne dozvole.

ENERGETSKI CERTIFIKAT

Ako imate energetski certifikat, potrebno je predočiti ga na uvid agentu za prodaju nekretnina. Ako niste izradili energetski certifikat, agencija će vam pomoći u njegovoj izradi.

GRAĐEVINSKA DOZVOLA

Bitan dokument kod prodaje kuće koji je potrebno predočiti. Ukoliko kuća ima građevinsku dozvolu, ali se negdje zagubila, agencija će vam pomoći u pribavljanju preslike građevinske dozvole iz arhive.

KOPIJA KATASTARSKOG PLANA I/ILI IZVADAK/PRIJEPIS POSJEDOVNOG LISTA

Važna dokumentacija prilikom prodaje kuća i zemljišta. Kao i kod vlasničkog lista, ako nemate primjerak istih, potrebni su barem podaci o nazivu katastarske općine, broju katastarske čestice ili broju posjedovnog lista na osnovu kojih se može izvaditi primjerak te dokumentacije.

PRIPREMA NEKRETNINE ZA FOTOGRAFIRANJE I PREDSTAVLJANJE POTENCIJALNIM KUPCIMA

NEPOTREBNE STVARI

Idealno bi bilo da se riješite stvari koje ste godinama gomilali i skupljali poput hrčka, premještali s jednog mjesta na drugo, nisu vam od koristi i ne mislite ih nositi sa sobom u novu nekretninu. Najbolje bi bilo da takve stvari poklonite, prodate ili bacite.
Zatrpani i zagušeni prostor ostavlja kod kupca negativan dojam i kupac misli da je prostor manji nego što je u stvarnosti.

OSOBNE STVARI I ODJEĆA

Maknite sve osobne i dragocjene stvari da se ne vide na fotografijama i naravno prilikom razgledavanja kupaca.
Pospremite nošenu odjeću u ormare, te obuću s poda u hodniku u ormarić za cipele.

KUHINJA

Neuredna kuhinja s korištenim posuđem zaista ne ostavlja dobar dojam. Posuđe mora biti oprano i pospremljeno. Štednjak i sudoper također moraju biti čisti, kao i radne površine.

Prilikom prezentacije vaše nekretnine i dolaska potencijalnih kupaca, važno je da se prostor prozrači (naročito ako ste pripremali jelo intenzivnog mirisa) i osvježi ugodnim osvježivačem prostora. Intenzivni mirisi iz kuhinje znaju ponekad privući pažnju lokalnih mačaka, ali kupce zasigurno ne privlače.

Ukoliko ste u mogućnosti dekorirajte blagovaonski stol cvijećem ili svježim voćem.

KUPAONICA I TOALET

Očistite kadu, kamenac sa slavina, uklonite eventualnu plijesan sa zidova i stropova, pospremite rublje i korištene ručnike, maknite krpe za pod, obavezno spustite toaletnu dasku, zatvorite vratašca od perilice i/ili sušilice rublja. Očistite kupaonsko ogledalo, operite pod , pospremite četkice za zube, šampone, sapune i ostale nepotrebne stvari s umivaonika ili kade.

SITNI POPRAVCI, ADAPTACIJE I DETALJI

Svaka adaptacija ili popravak oštećenja s malim ulaganjima može rezultirati s većom postignutom vrijednošću vaše nekretnine i kraćim vremenom potrebnim za prodaju vaše nekretnine.

Ako ste se pripremali za bojanje cijelog stana ili pojedine prostorije, najbolje je površine obojati u bijelo jer to ostavlja dojam svjetlijeg i većeg prostora.

Rijetki su u prilici raditi neku veliku adaptaciju, a i teško je unaprijed znati kakve su želje i potrebe budućeg kupca, ali popravak potrganih roleta, kvaka, neispravnih slavina, promjena zavjesa za tuš, zamjena neispravnih žarulja , popravak vrata koja se teško zatvaraju ili podmazivanje istih da ne škripe, oprani prozori , očišćeni tepisi i obrisana prašina, sve to ostavlja dojam da ste održavali i brinuli o nekretnini , a to je upravo ono što kupci priželjkuju.

PRIPREMA ZA DOLAZAK POTENCIJALNIH KUPACA NA TERMIN ZA RAZGLEDAVANJE

Stanje nekretnine koju ste pripremili za fotografiranje potrebno je održavati i prilikom razgledavanja potencijalnih kupaca. Zadržite prostor čistim, urednim i prozračenim.

Nastojte da što manje ljudi boravi u nekretnini kada je kupci dolaze vidjeti. Ukoliko je puno ukućana, a kao potencijalni kupci dođu npr. bračni par s djecom, odjednom u prostoru nastane gužva , te kupci mogu steći dojam da je prostor premalen i neadekvatan.
Kupci se također osjećaju da vam smetaju u vašem prostoru i većini kupaca je neugodno i ne mogu u miru razgledati nekretninu.

Što se tiče kućnih ljubimaca, a tu prvenstveno mislimo na pse, većina kupaca ih voli, ali poneki se i boje. Neki psi znaju od radosti i malo pretjerati i skakati po ljudima. Nekima je to simpatično, a neki se osjećaju nelagodno.
Zato je najbolje da članove obitelji i kućne ljubimce pošaljete u šetnju i spojite ugodno s korisnim. Kupci će se osjećati ugodno, a članovima obitelji i kućnim ljubimcima će šetnja biti korisna.

Termine za gledanje nekretnine prilagodite trenutku koji vam je najugodniji i svakako izbjegnite situaciju da kupci dolaze dok netko od ukućana spava, kuha, jede, tušira se ili obavlja neke druge kućne aktivnosti.

Osvjetljenje prostora je jako bitno i vrlo je važan prvi dojam kupca o količini osvjetljenja u nekretnini. Stoga podignite rolete, upalite svjetlo u svim prostorijama i ne gasite svjetlo čim kupac izađe iz neke prostorije. Malo se strpite, ugasiti ćete svjetla čim potencijalni kupac završi razgledavanje. Količina svjetla je jedna od važnijih stvari koje kupci uzimaju u obzir kod donošenja konačne odluke o kupnji nekretnine.

Nemojte davati potencijalnom kupcu nepotrebne informacije, nemojte ga opterećivati s negativnim informacijama (političkim, zdravstvenim, međuljudskim, susjedskim i drugim) i pustite agenta da vodi razgovor.

Kupac je fokusiran na razgledavanje prostora i sve što mu odvlači pažnju ili mu stvara loše raspoloženje ili loš osjećaj može rezultirati njegovom negativnom odlukom o kupnji vaše nekretnine.

Osoba za topli ljudski i prijateljski razgovor, osoba koja će vas saslušati i po potrebi dati savjet je agent za nekretnine.

Pripremite se za pitanja potencijalnih kupaca o visini režija, udaljenosti nekog objekta kao što su škola ili vrtić ili udaljenost stajališta tramvaja ili autobusa.

Ukoliko imate loš odnos s nekim od susjeda , to zaista nije potrebno govoriti ili naglašavati jer ne znači da će i kupci vaše nekretnine imati loš odnos s tim susjedom. Iskreno, kada bi međususjedski odnosi odlučivali o prodaji neke nekretnine, mnoge bi nekretnine ostale neprodane.
Uostalom, to je stanje koje je podložno promjeni, nekretnina se proda i promjeni se susjed, možda je bio loš, pa dođe dobar ili obratno. Ne kupuje ili ne prodaje se susjed, nego nekretnina. Zato o susjedima sve najljepše…

Ako kupci postave pitanje o najnižoj cijeni, posavjetujte se s agentom. Iskusni agent će uvijek uputite kupce da daju svoju ponudu , a da ćete se vi kao prodavatelj nakon konzultacije i kratkog, ali potrebnog vremena za razmišljanje o ponudi, očitovati o njihovoj ponudi.

Kupci su vizualna i emotivna bića i zato su im za donošenje konačne odluke o kupnji vrlo važni vizualni element za odluku , dakle prvi dojam o nekretnini i općenito vizualni dojam o uređenosti, urednosti i općem stanju nekretnine i emotivni element, odnosno kako se osjećaju u toj nekretnini.